perjantai 12. joulukuuta 2014

Mikko Mäentaustan valmennus vol. 2

No niin, pääsin kuin pääsinkin vielä tohon Mäentaustan valmennukseen, ja tällä kertaa päästiinkin hyppäämään jo vähän enemmän. Alkuhöpinöiden jälkeen aloitettiin alkuverkka ravaillen, jonka jälkeen siirryttiin ympyrälle enemmän taivuttelemaan. Tällä kertaa ei tarvinnut istua siinä karmeassa harjotusravissa, vaikka veikkaan, että se olisi kyllä ollut paljon helpompaa. Laitettiin Audalle hackamoret ja se tykkää niistä enemmän, on paljon pehmeämpi kaikin puolin. Niinpä Auda oli alussa kivan rento ja pehmeä, paljon helpompi edelliskertaan verrattuna.


Ekaksi hypyksi otettiin miniristikko, jonka takan oli kaks puomia ikään kuin käytävänä, näyttämässä suuntaa. Vähän Auda niitä katteli, mutta pikkasen pohjetta, nii ei mitään ongelmaa. Sen jälkeen piti ottaa heppa käyntiin ja Auda tulikin helposti takasin. Sitten tultiin sama ristikko, jonka jälkeen minipysty. Ja ne laukanvaihdot... Laukkasin pari kierrosta ympyrällä molempien jälkeen, että saatiin ne vaihdot onnistumaan. :D Lopputunnin varmistin sitten todella huolella, että laskeudutaan oikeissa laukoissa, koska en jaksanut ruveta niitä enää korjailemaan (tän huomaa mm. mun kauniissa asennoissa esteellä, kun nojaudun aina toiseen suuntaan :D). Noh, tulin sitten saman tien uudestaan, ja ekalle sain sen vaihdoin, mutta tokalla jäi taas takajalat pois. Pari kierrosta laukkaa ja tulihan ne sieltä...

Lisättiin näiden kahden perään punavalkonen pysty, ja tällä kertaa ekalla laskeuduttiin taas väärässä laukassa, mutta se korjaantui sitten ennen seuraavaa estettä. Minipystyllä tuli pikkuaskel, punavalkonen pysty hyvin. Kahden ekan esteen jälkeen (kun oli mennyt "kootumpaa" laukkaa) piti antaa vähän ohjaa ja mennä eteenpäin, ja sitten ennen estettä taas tiiviimpi ote. Seuraavassa tehtävässä otettiin ne kaksi viimesintä, eli minipysty ja punavalkonen ja lisättiin keltavalkonen tehtävään. Tää kerta meni ihan hakoteillä, tultiin juureen kaikille esteille, joten niinpä Mikko käski mun laukata koko maneesin ympäri kerran ja tulla ne kaksi viimesintä uudestaan. Sillä kertaa ne sujukin paljon paremmin!

Image162 Image160


Tultiin vielä viimenen tehtävä, joka oli maneesissa, eli linja, johon kuului tulla viisi askelta. Auda tuli sujuvasti sisään, ja koska en pidättänyt tarpeeksi linjan keskellä, niin se jäi vähän lyhyeksi. Seuraavalle kerralle, kun hyppäsimme vähän pidempää rataa, en päättänyt sitten muuttaa mitään.. Joka tapauksessa, eka hyppy tällä radalla oli sujuva, mutta toka... Oon muutenkin tosi huono kattomaan mitään paikkoja ja mun estesilmä on suoraan sanottuna surkea, että tultiin sitten juureen. Mun puolikas ajatus oli ollut jotain siihen suuntaan, että mennään vähän lujempaa, ja sitten Auda hyppää kauempaa, mutten saanut sitä tarpeeksi eteen, joten Auda päätti ottaa miniaskeleen. Mä nään, että paikka ei osu, mutta sitten kaikki katoaa mun päästä. Ihan kaikki. Esteillä mä vaan nautiskelen ihan liikaa, ja suihkin sinne tänne, ja siinä samassa kaikki ajatukset vaan katoo. Mun pitää keskittyä tosi paljon, että saan pidettyä mun aivot 'mietintätilassa', että onnistuisin muodostamaan edes kokonaisia ajatuksia. Kohtalotovereita? Noh, matka jatkui ja seuraavalle esteelle tultiin vähän paremmin. Sitä seuraava meni hyvin, mutta linjalla tosiaan toistin mun virheen, elikkä Auda tulee sujuvasti sisään, ja koska esteetkin on noussut, niin mun olisi pitänyt tajuta, että väli jää auttamatta lyhyeksi, mutta jälleen edes sen puolikkaan ajatuksen muodostaminen oli vaan aivan liikaa vaadittu. Mulla ei tosiaan ole mitään muistikuvaa tolta linjalta, että niin paljon mä ajattelen. :D

Image161

Tultiin vielä uudestaan sama rata ja tää vika kerta oli paljon parempi. Eka este sujuvasti, tokalle mun ajatukset taas katos, mutta paikka oli parempi (edelleen lähellä), koska edes se puolikas ajatus ei kerennyt muotoutua, joten jätin sen siihen. Seuraava este kyllä taas pohjaan (minne menitte ajatukset?), mutta nelonen hyvin. Vikaan linjaan oon ylpee ittestäni, ne ajatukset palas jostain lomaltaan! Huomasin, että ollaan tulossa lähelle, joten pidin sen vaan rauhassa (jes, kerrankin jaksoin vaan odottaa) ja sitten esteen jälkeen pikkasen eteen ja linja oli hyvä. Oon varsin tyytyväinen valmennukseen, ja olisi ollut kiva jatkaa vielä tänä aamuna (se valmentaa siis aina to ilta ja pe aamu), mutta en oikein tuolta TETistä halua olla poissa. :/ Koulusta ei olis ollu niin väliä. Mikkokin sano, että olis ollu kiva jatkaa ja päästä vielä vähän nostamaan esteitä ja ite oon samaa mieltä! Noihan alko olemaan jo lähes esteen kokosia, mutta jos meinataan ensi kaudella tähdätä ysikymppiin tai jopa metriin, niin pitäishän sitä niitäkin treenata jossain välissä. :D

Image163

Semmonen postaus näiden joulukalenteripostausten väliin, jaksoikohan kukaan lukea? Älkääkä unohtako tämän päivän aamulla ilmestynyttä postausta. ;) Ja onko teistä kivempi, että videolla valmennuksen äänet kuuluu (siis jos jotain kuultavaa on)?

8 kommenttia:

  1. Tiietkö yhtään saako noihin Mikon estevalmennuksiin tulla ulkopuolisia ratsukoita? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siis tossa valmennuksessa noi kaikki kolme muuta oli ulkopuolisia, että joo saa :D Hintaan tulee vaan maneesimaksu sitte lisäks :)

      Poista
  2. Tosi hyvän näköst ja feel u ton keskittymisjutun kaa XD Oon nyt kyl oikeest yrittäny ridaa esteil sillei niinku koulutunneil ja se kyl tuottaa tulost! Mut kiva postaus ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja joo voisin ruveta ajattelee tollee ! :D

      Poista
  3. Hyvältä näyttää! Ite tykkään jos valkka videoissa äänet kuuluu :)

    VastaaPoista

comments ? c: