maanantai 23. joulukuuta 2013

Luukku 23 | Tavoitteet ensi vuodelle


Ei oo totta, huomenna on jo jouluaatto! Ei yhtään tunnu siltä :o

Mutta siis tämän päivän luukkuun; Ajattelin nyt vähän miettiä, millasia tavotteita mulla olis ensi vuodelle. Tää postaus on aika lailla mulle itselle, mutta päätin nyt kuitenkin sisällyttää sen tähän joulukalenteriin ja valaista vähän teitäkin!

Istunta
Mulla on ajoittain aina enemmän tai vähemmän huono istunta. Etukeno on varmasti se kaikkein pahin virhe. Mitään jäykkyyksiä mulla ei oikeastaan ole koskaan ollut, mistä oon tosi ilonen, mutta aina sitä vaan ei jaksa istua. Ensi vuonna ajattelin panostaa entistä enemmän istuntaan, koittaa oikeasti päästä istumaan suoraan ja pitämään ne kädetkin kurissa. Varsinkin vasen käsi mulla lähtee aina nousemaan korkeammalle tai sitten mä vaan näperrän niillä jotain ihan turhaa.

Tässä varsin hyvä näyte tuosta virheestä; etukeno, "makaan ns. käden päällä", jolloin siitä tulee joko kova tai sitten se vaan näpertää jotain ihan omaa.
IMG_0075_2

Kisat
Tämän vuoden kisoista suurin osa meni penkin alle, tuloksia en saanut juuri ollenkaan ja muutenkin mulla oli ihan random hevosia. Vuodelle 2014 realistisesti ajatellen olisi kiva saada koulupuolella pari sijoitusta (mielellään niin, että pääsisin oikeasti treenaamaan jollain hevosella kunnolla) ja suoritettua C- ja B-merkit. Hahah, pääsen menemään jonkun C-luokan, siitä tulee hauskaa! :D
Estepuolella siis nuo merkit pitäisi myös suorittaa ja tavoitteena olis kanssa saada edes yksi tai kaksi sijoitusta 70cm tai 80cm luokista, jotka nyt ei viime vuonna sujuneet mitenkään erityisen hyvin.
Kiva plussa olisi kanssa päästä kisaamaan jonnekin ulkopuolisiin!

Randomkisat Jossulla 13.10, sijoitus 3/4.
IMG_0964

Asenne
Tässä asiassa mulla on paljon parannettavaa. Oon koittanut jo nyt tän vuoden lopulla parantaa tätä asennetta. Mulla itselläni auttaa tosi paljon jos kirjotan hyvää, vaikka tunti menisikin huonosti. Yritän sen lisäksi alkaa etsimään enemmän virheitä itsestäni, käydä katsomassa valmennuksia ja sisäistää kaikkia ohjeita. Tuo "etsiä enemmän virheitä itsestäni" kuulostaa tosi tyhmältä, mutta pointtina siis se, etten kirjoittaisi vain "joo, hevonen oli vahva. Hevonen ei liikkunut. Hevonen ei osannut." Harvemminhan se näin on - mitä useimmiten virhe on ratsastajassa ja jos alkaisin enemmän kiinnittää huomiota siihen, saattaisin löytää nämä virheet ja korjata ne. Kisoista jälkeen päin positiivinen tunne olisi kiva, niitä on tänä vuonna ollut melko vähän!

Lisää tällasia ilon tunteita ihan normaaleillekin tunneille!
_MG_1151

Hevosmiestaidot
Unelmoin aina siitä, että pystyisin käsittelemään kaikenlaisia hevosia ja tietäisin eri tilanteissa mitä tehdä. Niinpä tavoitteena olisi päästä hoitelemaan erilaisia hevosia, päästä vaikkapa kisahoitajiksi joillekin ja kartuttamaan kokemusvarastoa. Myös jossain vaiheessa toiveena olisi suorittaa lääkintä- ja ruokintamerkit. Ehdottomasti tuo lääkintä olis mun mielestä mielenkiintonen!

Tuossa onkin sitten tavoittelemista ensi vuodelle...! Saa nähdä kuinka moni toteutuu, mutta aina sitä saa toivoa ja tsemppi päälle! ;)


10 kommenttia:

comments ? c: