perjantai 13. joulukuuta 2013

Dresmanilla taas!

Muistittehan jo katsoa, mitä tämän päivän luukusta tuli? Postaukseen pääset tästä!

Keskiviikon tunnelman pilasi vähän tieto siitä, että menisin jouluridaan Luccalla. Siis mitä? Oon koskenut tähän hevoseen tasan sen ainokaisen kerran, kun sillä menin. Miksen mä vaan olisi voinut saada Silveriä sen ainoan kerran kun mä sen halusin? Harkitsin jopa vakavasti jouluridasta poisjättäytymistä, mutta kai mä sitten taidan sinne mennä. Harmittaa kyllä ihan älyttömästi, tää tuntuu niin turhalta.

Image38

Tämän vuoksi mielialani ei kohonnut kovinkaan paljoa edes silloin, kun huomasin meneväni Dresmanilla. Olin jo luullut, etten saisi sitä hetkeen, mutta siellä se koreili, nimeni perässä listassa! Dresman oli hieman erilainen viime kertaan nähden, sen puoliero näkyi paljon selkeämmin (vasen kierros oli siis todella vaikea) enkä saanut sitä taivuteltua oikeastaan ollenkaan. Opettaja painotti koko tunnin, että se pitää saada mahdollisimman kevyeksi kädelle, ettei jää yhtään painamaan ja viemään. Se ei kyllä ollut mikään ongelma, joten vähän ehkä ihmettelin, koska kaikki pidätteet meni kyllä ihan hyvin läpi ja mulla oli usein jopa löysä ohja (kuten videolta saattaa näkyä).

Image39

Tunnin tehtävistä tykkäsin tosi paljon! Teimme paljon voltteja käynnissä, ravissa ja laukassa ja sitten myös muutamia lisäyksiä ravissa. Voltit yleensä vähän levisi, mutta sai ainakin tehdä töitä paljon ja olihan se palkitsevaakin. Laukassa oikeaan kierrokseen ei ollut oikeastaan ollenkaan ongelmia (mitä nyt ei vieläkään ihan kunnolla kääntynyt) ja vaikka laukka näyttääkin nykivältä ja huonolta, opettaja sanoi, että se oli hyvä. Tarkoituksena siis saada rauhallista, tasaista laukkaa ilman, että se painaa kädelle. Vasemmassa kierroksessa ymmärsin tosissani, mitä tuolla oli tarkoitettu. Se oli paljon vaikeampaa ja sai kyllä tehdä tosi paljon töitä ihan yhden symmetrisen voltin eteen. 

Image40

Lisäykset oli tosi kivoja ja Dresmanista olisi saanut irti vaikka mitä, jos vaan tilaa olisi ollut! Se lisäsi ihanan rauhallisesti, eikä lähtenyt kipittämään, mitä helposti tekee ja askel selkeästi piteni. Harmi, että se lisäyspätkä oli vaan yhden diagonaalin mittainen, eikä siinä sitten oikein kerennytkään saada kunnon askeleita. Tai ainakaan itse en kerennyt. Pääosin Dresman oli tosi kiva, se oli selkeästi jo vähän tasapainoisempi ja sinänsä rauhallisempi, mutta oli silti säilyttänyt ihanan eteenpäinpyrkimyksen. Vaikeuksia oli eniten taivutuksissa, joita en saanut läpi ja vasemman laukan kontrolloinnissa. Ei niinkään siinä vauhdissa, mistä opettaja oli varoitellut.

Videoon oon laittanut noita selkeästi huonompia pätkiä, niin näätte vähän missä tämä ongelma piilee. Ravi menee hiipiväksi ja taivutukset ei mene läpi. Vasemmassa laukassa heppa vie mua! :D



Sitten, mulla saattaa olla uusia heppauutisia teille, saa nyt nähdä milloin näistä kerron tarkemmin! ;)

12 kommenttia:

  1. siin kysymyspostauksessaki sanoit et dresman on sun lempihevonen nii mitä sä valitat

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. okei, nyt mä putosin kärryiltä :D mitä mä oon valittanu...?

      Poista
  2. sika hyvän näköstä! teil alkaa sujuu hienosti ;) ja höh ehk joku ponilapsi tulee jouluridaan et sen pitää saada Silver

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitoos :) ja tiiän ketkä sil menee, eikä ole mitään ponilapsia :D

      Poista
  3. kiva postaus ja hyvi meette (:

    VastaaPoista
  4. kiva tää ja hienosti menitte!! :))

    VastaaPoista
  5. Kiva postaus ja meet tosi hyvin Dresmanilla!:)

    VastaaPoista

comments ? c: