sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

"Rauha, rauha, rauha..." [kisat]

Mä olen päässyt ratsastuksessa nyt siihen pisteeseen, että vihdoin mun ratsastus näyttää siltä, että mä oikeasti teen jotain. Pitkään mulla oli se, että musta tuntuu että touhuaisin kauheesti, mutta sit päälle päin siinä ei näy mitään. Toki tällä tyylillä oli hyötypuolensakin (saatoin aina luottaa siihen, että vaikka tuntuu että mä heilun, niin en mä oikeasti heilunutkaan), mutta kehitystä johonkin suuntaan oli ihan hyvä saada. Nyt samalla se on johtanut kuitenkin jo siihen, että mun kädestä on tullut liian repivä ja kova. Audalla tiistaina ja torstaina ainoat asiat, mitä hoin, olin "rauhallinen käsi, rauhallinen käsi, rauhallinen käsi...". Heidi (kisoissa ollut valvova opettaja) oli samoilla linjoilla kisaverkassa ja se puhui rauhasta ja siitä, että mun täytyy pitää tasainen käsi ja lyhyt ohja. Mun pahimmat ongelmat tällä hetkellä! Ainakin on tapahtunut jotain muutosta.

13827806495_a933d9580a_b 13827823585_93cfa5e2bb_b

Radasta en nyt tarkemmin ala selostamaan; sen näette ihan tosta videolta. Kyseessä oli siis Helppo B RA 2, ihan älyttömän vaikea rata! (Laukanvaihtoa ravin kautta, myötäämistä ohjalla, paljon tehtäviä nopeesti) Verkassa Jossu oli yllättävän kiva ja meni varmaan parhaiten, mitä on koskaan menny! Miksi ihmeessä hevoset menee kisaverkoissa aina parhaiten? Ei tunneilla, ei radalla, vaan kisaverkassa? No, hyvä että edes jossain! Verkassa mulle tuli ihan positiivinen fiilis, vaikka Jossu (ja minä) oltiin vähän kiireisiä ja tosiaan ohjastuntuman kanssa ongelmia.

13827841093_1581e4acce_b 13827832435_3351844db0_b
13828178904_2c2b5a3505_b

Radalla suurimmaksi ongelmaksi osottautui siirtymiset - ne oli ihan liian töksähtäviä ja hepan pää nousi taivaaseen joka kerta. Niistä tuli ehdottomasti suurimmat miinukset noissa mun pisteissä. Sain siis pääosin 5.5, muutama 6 ja pari 5. Tuomari oli tosi tiukka, vaan pari koko päivältä sai yli 60%. Parhaimmat osiot radalla oli ehdottomasti keskiaskellajit (vaikka niistä takaisin siirtymiset oli heikohkoa laatua, kuten paperissakin luki), sillä Jossu oikeesti liikku ja varsinkin keskiravissa sitä liikettä lähti! Kuvaajakaan ei pysynyt mukana ;) 

13827896403_825565e181_b 13827896263_32a054e8b2_b 13827868913_6b6189e45a_b 13828199154_b4df62ddbb_b

Mun pisteet oli siis 124.5, prossat 56.6% (huonommat prosentit kun viimeksi, mutta tää rata oli silti ehdottomasti sata kertaa parempi ja jäi ihan hyvä fiiliskin) ja yv 34. Tuomarin kommentit:
"Hev. tänään hieman kiireisessä tahdissa. Levollisuutta tehtäviin, saisi venyttää raamia vieläkin enemmän raviympyrällä. Esitä huolellisesti siirtymiset keskiask.lajien jälkeen =)"
Ihan todenmukaisesti sanottu, varsinkin tuo kiireisyys. Jossu radalla varsinkin lähtee kipittämään ihan hirveetä vauhtia ja se on tosi vaikea saada tasaiseksi ja rauhalliseksi. Toki asiaa ei myöskään edesauta se, että mulla on nyt päällä tämmönen "levoton" kausi. Mutta ihme ja kumma olin radan jälkeen suht hyvällä mielellä, ei semmonen "jes, menipä superhyvin", muttei myöskään semmonen "no voi juma kun taas meni niin penkin alle". Olihan tässä paljon kehitystä viime rataan, joka oli ihan kammottava! :D Tolla suorituksella ansaittiin II/4 sija ja mun yhdeksäs sininen ruusuke kotiin. Postauksen nimeksi olisi voinut tulla myöskin Ikuinen kakkonen part 346702, mutta ehkä mä oon jo vähän puhkikuluttanut sen. Kyllä mä joku kerta vielä tuun ekaks. ;)

13828042405_2948e645c2_b 13828002445_4353dfe5c3_b
Loppuun vielä me ällöt samikset ;)

6 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. aaniin joo unohdin mainita! (lisäänpä tekstiin :D)
      mutta kyseessä oli siis helppo b ra 2 :)

      Poista
  2. teil meni just ihan sika hyvi jeejee ja onnee viel! <3 en kestä ällöt kaksoset XDDDD

    VastaaPoista
  3. huhhuh olipa kyllä tekemistä tossa radalla - kunnon saavutus jo edes muistaa toi kokonaan :D onnea sijoituksesta ja kivasta radasta!

    VastaaPoista

comments ? c: