keskiviikko 7. elokuuta 2013

85. Takasin samaan ratsastustyyliin?

Otsikko vaikuttaa kielteiseltä, mutta totta puhuen tää on tosi hyvä juttu! Joskus ehkä vuosi, puoli vuotta sitten mulla oli sellanen kausi, että ratsastin rohkeasti ja täysillä joka tunnilla ja sain suurin piirtein jokaisen ponin kulkemaan edes jotenkin päin. Sitten tapahtui jotain ja musta tuli ihme poninyhvääjä, joka ei todellakaan toiminut isoilla hevosilla saatika sitten hevosilla ollenkaan. Jotenkin joka tunti vaan tuudittautuin siihen kaikkein helpoimpaan vaihtoehtoon, enkä uskaltanut kokeilla uusia keinoja tai ratsastaa vahvemmin. Tänään mun ratsastus muistutti jo paljon enemmän sitä "vanhaa", ja se todellakin auttoi. Silver, joka ei edes kuulu lempiponeihini, kulki tosi kivasti lähes koko tunnin, ja olin tyytyväinen tuntiin vaikka masennus iskikin jo ennen tuntia kun näin ton ponin nimen listassa.

Menimme koko tunnin eri askellajeissa puolipidätteitä, joilla oli tarkotus hidastaa roimasti, joko lähes pysäyttää/siirtää käyntiin/raviin. Tämä tehtäväkin auttoi mua ratsastamaan napakammin ja uskalsin käyttää taas raippaa armottomasti, minkä ansiosta Silver alkoi liikkua lopputunnista paljon herkemmällä pohkeella. Silver on todellakin parantunut tämän kesän aikana ja se on jo paljon kehittyneempi ja helpompi ratsastaa. Ehkä mä oon itsekin kehittynyt jonkin verran ratsastamaan sillä?

alkutunnin kankeuksia
IMG_6889
IMG_6805 IMG_6824
IMG_6830
"ei hitsi, nyt meni pieleen" taidettiin tippua raviin vahingossa? :DIMG_6848 IMG_6859 IMG_6886

Koko tunti oli siis aika yksitoikkoisesti tätä samaa tehtävää vaan jokaisessa askellajissa, kaikkein parhaiten se onnistui ehkä käynnissä. Yhdessä vaiheessa sain otettua jopa tosi kevyen tuntuman ilman, että Silver katosi kuitenkaan avuilta, ja olin näistä muutamasta sekunnista tosi tyytyväinen. Muuta sanottavaa mulla ei oikeastaan olekaan, joten annetaanpa kuvien nyt puhua puolestaan. :)
IMG_6912
tässä näkyy, että se on paljon kevyempi kädelle. ihan eri näkönen poni!
IMG_6916
IMG_6930
laukassa kevyt tuntuma
IMG_6962 IMG_6963 IMG_6915 IMG_6957 IMG_6929 IMG_6934 IMG_6977 IMG_6992

5 kommenttia:

  1. hienot te <3 ja tee joku pvä myday tai videopostaus :)

    VastaaPoista
  2. tee huonepostaus!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ollaan just muuttamassa, joten mun huone on tällä hetkellä täydellisen sekasorron vallassa ja pullollaan muuttolaatikoita, mut heti ku päästää muuttamaan uuteen kotiin ja saan huoneeseen kaikki tavarat, nii voin tehä :)

      Poista
  3. heei kiva postaus ja hienosti meette (: ja tee myday tallilla ja ei-tallilla :D

    VastaaPoista

comments ? c: