tiistai 29. heinäkuuta 2014

Kesäpäivien ratsasteluja

Nyt on ainakin hellettä riittänyt ihan kyllästymiseen asti...! Vaikka muuten tää lämpö onkin ihan kiva, niin ratsastusten kannalta se ei ole ihan niin kiva. Olin Audalla eilen ja tänään, enkä kyllä päässyt kuumuudelta välttymään. Eilen menin alkuun maneesissa vähän aikaa ja sen jälkeen menin pellolle ratsastamaan. Pellolla Auda oli taas tosi innokkaana ja sitä oli vähän haastava ratsastaa, koska a) siellä oli jäätävästi ötököitä, joita Auda yritti jatkuvasti paeta kipittämällä ja b) sillä oli tosiaan hirveesti energiaa ja suurimman osan omasta energiasta käytin vaan sen pidättämiseen. :D Liikettä siis ainakin löyty, mutta varsinkin ravi jäi tosi kiireiseksi, minkä huomaattekin videolta. Laukassa se vei mua ihan 6-0 (vaikkei siltä välttämättä näytäkään). Kivaa kuitenkin oli ja tulihan sieltä hyviäkin pätkiä! :) Tänään menin vaan maneesissa ja kertasin vähän noita mun tuntsariratoja, joista se A-merkki on mun mielestä ihan kamala. Täytyypä toivoa etten pääse finaaliin.



Tänään oli vielä illalla korvaustunti Lepuskissa ja sain sinne yllätyksekseni Jollyn. Siitä olikin jo vähän aikaa, kun mä olin sillä viimeksi mennyt ja oli kivaa vaihtelua päästä ratsastamaan jollain muullakin kun Rasmuksella, Bonolla tai Pik Leonilla (jotka on vähän niiku jumiutuneet mun vakkareiksi..). Jolly oli mennyt jo yhden tunnin aiemmin, joten se oli kivan vertynyt jo alusta asti. Käynnissä se tuli ihan hyväksi jo alusta asti, ravissa oli pikkasen hakemista. Ei kuitenkaan niin paljon kun yleensä, ja se oli yllättävän rento jo alusta asti, vaikka onkin yleensä semmosta jännittäjä tyyppiä. Menimme oikeastaan koko tunnin samaa tehtävää: keskihalkasijalle, jolla tehtiin siirtymisiä ja siitä sitten suuntaa vaihdellen uralle ja uralla voltit (+ siirtymisiä). Muuten tää tehtävä oli tosi kiva, mutta laukkaamaan me ei kyllä päästy kun tosi lyhyitä pätkiä, höh. Jolly vaikutti laukassa kivalta ja siitä olis varmaa tullut tosi hieno, jos olis päässy vähän työstämään! 

IMG_0078 IMG_0067 IMG_0109 IMG_0134 IMG_0156 IMG_0195 IMG_0202 IMG_0209 IMG_0232
_KAMALA_ tuoli-istunta. Miten on ees mahollista istua noin rumasti?! :D
IMG_0215 IMG_0166

Pääosin tunti suju siis hyvin ja sieltä tuli jopa lähes enemmän hyviä kun huonoja pätkiä! Loppuraveissa Jolly oli jo tosi rento ja vastoin omia periaatteitaan, se jopa pikkasen venytti eteen ja alas, whii. Siitä onkin pitkä aika, kun ton hevosen kanssa olisi oikeasti mennyt näin hyvin, siis vieläpä ilman gramaaneja, haha. Nyt voinkin tyytyväisin mielin taas palata huomenna Rasmuksen (ainakin luultavasti, eihän sitä tiiä) selkään vähän kattomaan, mites sen kanssa sujuu nyt lähes kolmen viikon tauon jälkeen. Huomenna on tulossa muuten pitkä päivä tallilla; kahdeksitoista menen sinne pakkailemaan kamoja, pesemään heppoja, palaveroimaan (onkohan toi sana?) yms. Neljältä onkin sitten oma rida ja illalla sitten vasta kotiin. Ja torstaina (ylihuomenna!!) onkin sitten kahdelta lähtö kohti Lahtea. Lähtölistat perjantaille onkin jo ilmestyneet ja mun oma lähtö on onneksi vasta n. 14.50. Ensimmäinen lähtö meidän porukasta on kai 9.45, joten ihan mielettömän aikasin sitä ei tarvitse herätä (pahimillaan jonkun lähtö olisi voinut olla kahdeksalta). Nyt alankin sitten tästä vähitellen panikoimaan viettämään hermolepoa Frendien parissa.

IMG_0173 IMG_0192 IMG_0242 IMG_0252

Onko joku muu tulossa tuonne tuntsareihin kisaamaan/katsomaan/hoitamaan/kannustamaan?

6 kommenttia:

  1. A-merkki on just jees, menisin sen melkein mielummin karsintana :D mut B:0 onki mun emävihollinen...
    Ja kaikkea mainitsemaasi sinne on tarkoitus lähteä tekemään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ps. oon kuskina meijän poniratsastajalle, jonka startti on tietty ekana heti kasilta jee... :D kiva muuten että meette sinne jo torstaina, saa ottaa vähän rennommin aikataulun kanssa ja katella paikkoja :) TSEMPPIÄ!

      Poista
    2. Haha, mun mielestä toi A-merkki taas on ihan karsee, tarviin paljon enemmän selkeitä ja 'pitkiä' tehtäviä, tossa A:ssa on ihan liikaa tekemistä.. :D Ja vähän kiva, tsemppiä paljon sinnekin! :)

      Poista
  2. Mä tuun kattoon lauantaina ja sunnuntaina :D ja tuun "auttaa" Lepuskin porukkaa, jos sielt löytyy mulle tekemistä. En tiedä viel paljonko tulee kuvattuu, koska mullon vaa kittiputki, ja en tiiä miten hyviä kuvia sieltä saa otettua, mä kun tuskin oon ainoo kuvaaja siellä kentän laidalla..

    VastaaPoista
  3. voi ihana Jolly<3 kauniisti kulkee :)

    VastaaPoista

comments ? c: