torstai 4. syyskuuta 2014

Uusi estehevonen (hyvin mennyt valmennus)

Mä en oikeastaan koskaan haluaisi kirjoittaa ilman materiaalia, mutta tällä kertaa sitä ei nyt valitettavasti ole, joten joudutte tyytymään vanhoihin kuviin! Tunnista jäi vaan niin mahtava fiilis, että halusin tulla sen tänne jakamaan. Oli vähän niin ja näin, että pääsenkö/menenkö, varsinkin kun tänään aamulla sain tulokset lääkäriltä ja kyllähän mulla se angiina on, huoh. Tosin oireet on aika vähäset enää, pikkasen yskää ja ääni vähän mennyt, muttei mitään kuumetta/kurkkukipua, mikä on hyvä! Niinpä päädyin ratkaisuun mennä tehoestevalmennukseen, koska niitä on kuitenkin vain kerran kuussa.

_DSC3905

Ratsuksi sain vähän yllättäen Jollyn, vaikka edelliskerralla olin mennyt Desperadolla. Iloisella mielellä kuitenkin menin tunnille, Jollyssa ainakin riittää sitä mun kaipaamaa haastetta! Musta on kiva ratsastaa tämmösiä erilaisia 'ongelmahevosia', esteillä siis nimenomaan. Jollylla ei ole tähän mennessä hypätty kovinkaan paljoa, vaikka se onkin tuolla ollut jo suht kauan, se ei oikein käsitä esteitä. Voimaa kuitenkin löytyy ja näin ollen ponnuakin, kunhan vaan osaisi kohdistaa sen oikeaan suuntaan aina! :D

_DSC3928

Tänään tunti aloitettiin verkkaamalla aika itsenäisesti ja jälleen (kuten aina nää mun esteverkat) mulla ei ollut mitään käryä, mitä tekisin, kunhan siellä pyörähtelin vähän. Kouluratsastuksellisesti katsoen voisi sanoa, että meni aivan surkeasti, mutta estetunneilla mä annan itseni unohtaa sen kouluratsastaja-minän ja siirtyä esteratsastaja-minään, jota ei kiinnosta kulkeeko se hevonen nyt kauniisti kaula kaarella vai ei. Verkkaamisen jälkeen tultiin toisella lyhyellä sivulla olleet ravipuomit, joiden jälkeen laukannosto pitkällä sivulla ja laukassa kavaletit toisella puolella. Alkuun kaikki oli toosi vaikeeta, ravipuomit tsägällä päästiin edes ravissa, laukannostoissa tuli aina väärä laukka ja kavaletit räpellettiin läpi kolauttamalla jokaista mennessämme. Kerta kerralta tää kuitenkin parani ja loppujen lopuksi sieltä tuli hyviäkin kertoja! Toiseen suuntaan oli alkuun sama ongelma ja tuli yhä useampia laukka-askeleita kaikkiin väleihin. Lopuksi tääkin parani ja päästiin tulemaan ihan normaalistikin ilman villiä menoa.

puomitehtävä
Puomi-kavaletti-tehtävä

Tämän jälkeen tultiin pieni estetehtävä, esteet tosi pieninä miniristikoina, kun haluttiin katsoa, miten Jolly ja toinen kokematon kaveri, Cinderella, hyppää. Tehtävän näättekin tosta alla olevasta (erittäin taidokkaasti piirretystä) kuvasta, eli vino hyppy ristikolle, sitten ristikko (jonka tohon piirsin vahingossa pystynä) ja vino hyppy toiseen suuntaan. Odotin jotain taivaaseen sinkoamista alkutunnin ja Jollyn vireystilan perusteella, mutta itse asiassa se meni ihan superhyvin! Kaikki hypyt oli hyviä, ainoastaan vikalle sen takajalat jäi matkasta ja toinen puomeista putos, mutta se nyt oli pientä. Sainkin paljon positiivisia kommentteja sen jälkeen niin valmentajalta, kun muilta ryhmäkavereilta. Siinä on myös yksi asia, jota mä rakastan tässä ryhmässä; kaikki on ihanan kannustavia! Jolly oli siis ihan super ja sai paljon taputuksia. :)

estetehtävä 
Kuvis 10 ei-kun-siis-mitä..?
1377381_612139325491994_1814586102_n 1385427_612139362158657_1729730684_n
Nää kuvat viime vuoden lokakuulta, jollon 'hyppäsin' Jollylla kerran. Sen jälkeen en ollutkaan hypännyt sillä, joten aika uusi tuttavuushan se esteillä oli!

Toisella kerralla lisättiin tehtävän alkuun kavaletit, sitten sama vino-ristikko-vino ja loppuun vielä okseri. Pikkuesteillä mentiin taas, mutta jatkettiinkin samoilla teknisesti haastavemmilla tehtävillä. Alun kavaletit suju hyvin, kuten seuraava vino hyppy. Seuraava 'kaareva' oli vaikea ja hypystä ei tullut ihan niin vino hyppy, mutta meni paremmin kuin edellisellä kerralla. Viimeselle okserillekin tuli hyvä hyppy ja olin ihan supertyytyväinen! Olin ilmeisesti tehnyt jotain oikein, kun sain valmentajaltakin erinomaista palautetta. "Taisi löytyä Jollylle nyt ratsastaja! Mä en oo koskaan nähny, että joku hyppäis Jollylla noin hyvin!" Olin ihan äimistynyt näistä sanoista, koska toi oli oikeesti tosi paljon sanottu varsinkin tuolta valmentajalta. Kai sitä voi kerrankin rehellisesti (ja jopa omasta mielestäni sanoa) että tuo, jos mikä, onnistui hyvin! Tuon perään sanoi vielä, että nythän pitäisi alkaa treenaamaan Jollylla enemmänkin. Mielellänihän minä, Jolly oli niin kiva hypätä tänään! Ehkä mä vihdoin löysin ittelleni hyvän estehepan? Tätä onkin odotettu!

estiet
Tästä nyt ei ainakaan saa mitään selvää, mutta.. :'D

Tultiin sama tehtävä vielä toiseen kertaan, mutta nyt mä vaan pohdin ihan liikaa asioita. Ekalla kerralla olin mennyt rennosti sen kummempia ajattelematta ja sillon oli sujunut hyvin. Nyt alotin tehtävän hienosti epäonnistumalla ensimmäiset kaksi kertaa kavaleteilla (rämistelyä ja jopa ohi viimesestä osasta, loistava), kolmas kerta sitten onnistui onneksi. Tällä kertaa ei tullut yhtä sujuvia hyppyjä ja ite jäin jälkeen vähän. Viimeselle okserille tuli kuitenkin kiva hyppy ja siihen oli sitten hyvä lopettaa! Jälleen tuli positiivista kommenttia, vaikka itse kyllä huomasin ne kaikki omat istuntavirheet, höh. Joka tapauksessa mahtava fiilis jäi ja oon niin ilonen, etten jättänyt välistä vaan menin! Nyt en maltakaan odottaa seuraavaa kertaa, että pääsisin uudestaan tuolla hyppäämään. :D

Jaksoiko tämmöstä postausta lukea? Saitteko mitään selvää mun hienoista rata-/tehtäväpiirroksista? :D

4 kommenttia:

  1. jolly sopii sulle kyl iha sika hyvi, hienosti menitte! ;) ja hyvin jakso lukee ja piirrokset aika hienoi mut kyl mä sain ainaki selvää heheh XD

    VastaaPoista
  2. Jolly on varmaan ihan mahtava hypätä! Omalaatuset hevoset on parhaita :)

    VastaaPoista

comments ? c: