torstai 25. syyskuuta 2014

Puomeja ja muutoksia

Niin tosiaan aluksi ajattelin vähän kertoa eilisestä puomitunnista Desperadolla. Hmm, siitähän on tullut varsinainen vakkari, koko syyskauden nyt mennyt sillä! Meillä alkoi siis tosiaan estekausi, mikä tarkoittaa siis kahta/kolmea puomituntia, joiden jälkeen on sitten kaksi/kolme estetuntia. Yleensä estekausi mennään siis aina samalla hevosella, joten luultavasti menen sitten Desperadolla, vaikka oon kyllä useammankin estekauden aloittanut eri hevosella ja päätynyt sitten Londaan.. :D

Eilen oli siis eka puomikerta ja menimme koko tunnin oikeestaan samaa linjaa, eli kolme puomia, voltti väliin ja sitten toiset kolme puomia. Käynnissä nää oli tosi vaikeita (ainakin mulle) koska mun kevyt istunta on suoraan sanottuna olematon. En vaan oo koskaan oppinut istumaan kevyessä istunnassa (laukka vielä menee, mutta muut askellajit..), joten se tuotti mulle vaikeuksia. Muuten voltit meni ihan hyvin, Despis oli jo alkutunnista ihan super herkkä, vastaanottavainen ja liikku kivasti eteen. Niin erilainen, kun viime viikolla, jollon tunti meni ihan penkin alle... Askelmäärät puomien väliin ei nyt ihan mennyt yksiin, mutta pikkuvikoja, ei jäädä niihin jumiin!

Image131 puomit
Tässä näkyy siis tää tehtävä, eli puomit toisella pitkällä sivulla ja voltti tohon väliin!

Ravissa suju ihan ok edelleen, voltilla ei ulkoavut meinanneet mennä läpi, mutta puomit suju paljon paremmin. Ongelmia oli toki edelleen mun omassa istunnassa, mutta tulenkohan mä sitä koskaan oppimaan? Mentiin tätä samaa tehtävää siis eri suuntiin, ja vasempaan kierrokseen kaikki oli paljon vaikeempaa. Jossain vaiheessa otettiin sitten laukannostot mukaan, eli laukannosto voltin alussa ja toiset puomit laukassa. Tässä sekoilin askeleissa iha huolella, aina jäi takajalkojen väliin, kolauteltiin tai muuta semmosta. En siis vaan pidättäny tarpeeks, vaan annoin sen mennä tavallista isoa laukkaa, vaikka välit oli lyhyet. Viimenen kerta oli sitten varmaankin kaikkein paras.

Image132

Tämän jälkeen tulimme vielä laukassa pelkästään puomit, jotka oli kasattu kasoiksi. Väliin kuului saada kuusi askelta, joka oli Desperadolle vähän lyhyt. Ekat kolme(?) kertaa jäi viimenen puomi takajalkojen väliin tai muuten vaan kolauteltiin ne, koska taas lagasin noiden etäisyyksien kanssa. Ratsastaessa mä en yleensä ajattele mitään, ja etäisyyksiä katsellessa pitäisi. Niinpä mä yleensä vaan jään lagaamaan, enkä tee asialle mitään. Pitää ehdottomasti tehdä enemmän puomiharjottelulla etäisyyksien katsomista! Viimesellä kerralla sain vihdoin jotain aikaiseksi ja mahduttiin siihen väliin, jes! Tosi hyvä fiilis jäi tunnista, mielelläni Desperadolla hyppään, onhan siinä oma haasteensa. :) Tosin olin toivonut Jollya, mutta pääsenhän mä sillä jo ensi viikolla hyppäämään toivottavasti. ;)

Image133

Niin ja sitten tosiaan näitä muutoksia, eli vaihdan keskiviikon tunnilta taas pois jonnekin muualle, kiitos lukkareiden. Mulla loppuu siis ensi jaksossa keskiviikkosin neljältä, enkä tunnille kerkeä, ääh. Se jaksohan alkaa jo ensi viikolla, mutta skippaan ne valinnaisliikan tunnit, jotka menee tuohon estekauteen, koska en taas halua missata sitä, kuten viime keväänä. Sen jälkeen kuitenkin vaihdan jollekin muulle päivälle, joten saapa nähdä! Toinen asia on se, että keskiviikolle järkättiin nyt sitten virallisesti uusi estetunti 20-21. Vähän myöhäänhän se on, joten en kauhean usein pääse (= jos en saa kyytiä). Mutta helpompi ajankohta silti sinänsä verrattuna maanantaihin, jolloin en päässyt melkein ikinä. Tämähän on itse asiassa myös "ponivalkka", mutta tuskinpa mä siellä poneilla tulen menemään. :D Kolmaskin asia on, nimittäin ensi kuun meen Audalla sitten kolme kertaa viikossa, joten päästään treenaamaan vielä vähän enemmän. Saa nähdä miten ajan käyttö sitten jakautuu, mutta ainakaan näillä näkymin ei ole kokeita tulossa ensi kuussa kuin pari, joten eipä siitä stressiä!

Tästä tuli nyt vähän tylsä postaus, mulla olisi niiin paljon ideoita mielessä, muttei mitään aikaa oikein toteuttaa niitä! Mutta on tässä tulossa kuitenkin lähiaikoina muutakin kun vaan tämmösiä tylsiä postauksia...

2 kommenttia:

  1. Siis toi heppa on vaan niiiiin kivan näkönen! Ja meet ihan superhyvin. (:

    VastaaPoista

comments ? c: