keskiviikko 6. elokuuta 2014

TUNTSARIT - lauantai

Pahoittelut tän viivästymisestä, en vaan eilen ollut yhtään kirjotustuulella. :D Mutta tosiaan, lauantaina mun luokka alkoi jo kahdeksalta, mutta mun oma lähtö oli onneksi vasta noin puoli kymmeneltä. Aamulla mentiin tallille jo melko aikaisin, jollon Jenni letitti Rasmuksen ja ite hyörin siinä koittaen olla sotkematta itseäni. Kertailin rataa mielessäni moneen kertaan ja tuskallisen pitkän odottelun jälkeen lähdettiin kävelyttämään Rasmusta. Tai no, Jenni kävelytti ja minä seisoin kävelyalueen reunalla varoen rikkomasta mun saappaita. Verkassa menin samalla lailla kuin edellispäivänä, eli nopeasti vaan askellajit läpi siellä sekamelskassa ja sitten odottelualueelle kisakentän takaosaan. Siellä otin muutamat raviväistöt ja vastalaukat. Vastalaukkojen kanssa mulla tuli hirvee stressi, kun Rasmus ei millään meinannut nostaa sitä oikeassa kierroksessa. Sitten olikin mun vuoro.

IMG_1525 IMG_1517

Alkutervehdys vähän töksähtäen. Voltit ja S-kiemura ihan ok, suoristus jäi puolitiehen. Sen jälkeen mulle iski täysi blakcout ja mielessä ei ollut kerta kaikkiaan mitään. Viime hetkellä muistin että ainiin, tässähän tuli se väistö. Väistöt meni molempiin suuntiin ihan ok. Sen jälkeen mulle tuli toinen blackout ja tällä kertaa se kesti liian pitkään. Yllätyin mun omasta reaktiosta, en nimittäin panikoitunut ollenkaan tai muuta, istuin vaan ihan täysin rauhassa siellä ja odottelin vihellystä. Kun se sitten vihdoin tuli, tuomari huikkas mulle, että nyt piti tulla pysähdys ja peruutus ja sitten muistinkin radan ihan hyvin. Niinpä käännyin takasin ja uusi yritys - pysähdys ja peruutus tosin oli ihan kamalia (sain molemmilta tuomareilta 5.5), mutta ne tulikin vähän hätäsesti. Lyhyt keskikäynti pätkä - "käynti huolell. tahtiin" & "puhdasta, saisi tulla enemmän takaa läpi selän".

IMG_1541

 Sain nostettua vastalaukan onnekseni ja sain siitä jopa molemmilta tuomareilta 6,5, ohhoh! Oikean laukannosto suju myös ihan hyvin ja voltti ok. Keskiympyrä keskilaukassa oli kyllä kaikkea muuta kun keskilaukkaa ja yritin vaan potkia sitä eteenpäin tuloksetta. Keskiravissa ei lähde taaskaan mihinkään - tuomarin kommentti "yritteliäs". :D Oikean laukannosto (eli siis vastalaukka) ei aluksi meinannut nousta ja se oli ihan vinona, koska varmistelin sitä ihan ylipaljon. Loppujen lopuksi kuitenkin nousi se vastalaukka ja ai että mä olin tyytyväinen, sillä olin pelännyt, ettei se nouse. Vasen laukka suju ihan ok, taaskaan ei keskilaukka lähtenyt sitten ollenkaan. Lopputervehdys (liian aikaisin, sain toiselta tuomarilta 5 ja toiselta 6) ja huh, mun ensimmäinen A-tason suoritus ohi!

IMG_1569 IMG_1533

Alakerrassa luki tämmöstä tekstiä:
"Yritteliäs suoritus:
Toivoisin lisää ajatusta ylämäkeen ja pyöreämpää peräänantoa. Ole tarkempi suoruuden kanssa."
"Siistiä ratsastusta, lisää voimaa takaosaan. Hevonen saisi kantaa itsensä paremmin ja enemmän venyvyyttä lisäyksiin."
Aika samaa mieltä siis tuomarit, itsekin huomasin toki takaosan voimattomuuden ja tääkin rata oli pelkkää hevosen potkimista eteenpäin. Pääkin valui vähän alas, koska oltiin molemmat vähän väsyneitä ja tommonen lössähtänyt suoritushan se oli. Prosenteiksi sain 59.259%, mikä oli kyllä suuri ihme! Sijotus taisi loppujen lopuksi olla kai jaettu 14./18, mutta ei mua se sijoitus enää kiinnostanut. Olin saanut miljoona kertaa paremmat prosentit kuin viime kerralla (2012, jolloin sain 56% ja risat karsinnasta) ja olin suorittanut mun ensimmäisen A:n. Ylitin kyllä ainakin omat odotukseni tuhatkertaisesti! Tyytyväinen olen siis molempiin ratoihin, annoin kyllä totisesti kaikkeni, enkä mä varmaankaan olisi parempaan pystynyt. :) Loppuviikonloppu kulukin sitten hoitajan/kuvaajan roolissa ja hienoja suorituksia sieltä tuli muiltakin ja yhteensä saatiin neljä sijoitusta kotiin. Kiva reissu taas takana niin tikanheittoineen kuin soutelureissuineenkin, nuo tuntsarireissut on aina yhtä kivoja!

IMG_1614
Sipulii
IMG_1623
Pari kuvaa vielä perjantain radalta:
14640651589_6dd2f5e52d_b 14824232551_f62b0aecc6_b

8 kommenttia:

comments ? c: