lauantai 18. huhtikuuta 2015

Long time no see

Enkä ole kyllä ratsastamaankaan päässyt kovinkaan montaa kertaa! Olin tuossa yli viikon kipeänä ja Audalle sattui onnettomuus, minkä takia sillä ei ole päässyt menemään, eikä tule vähään aikaan pääsemään. Se sai onnettomuudessa haavan jalkaan, ja sen paranemiseen voi mennä jonkun aikaa. Toivotaan kuitenkin parasta!

20150418_141544
Kävin moikkaamassa Audaa tänään, parka on ihan ADHD kun joutuu seistä tuolla sairastarhassa :(

Lepuskissa oon kuitenkin päässyt tällä viikolla menemään mun huomisella kisaratsulla jo parikin kertaa! Keskiviikkona oli vuorossa estetunti, ja mulla oli Jollylla ratsastamisessa isoja ongelmia...! Itse olin ihan rapakunnossa mun liikuntatauon jälkeen ja hevosen selässä oleminenkin tuntu kauheen vaikeelta. Mulla ei ollut kerta kaikkiaan mitään kehonhallintaa ja olin lähes joka hypystä jäljessä. Keskiviikkoilloille tyypillisesti Jolly oli taas virkeämmällä tuulella ja jo se aiheutti omat ongelmansa. Päästiin hyppäämään aika paljon, ei tosin mitään huikeita esteitä, mikä ei mua kauheesti kyllä haitannut. Jolly oli kuitenkin varsin innokkaasti menossa ja päästiinhän me kaikista yli (lukuun ottamatta yhtä ohimenoa, joka oli täysin oma vika) ja sillein, mutta tosiaan sitä se oikeestaan vaan oli: kaikista yli selviämistä.

Image182

Videolta näätte enemmän tota menoa, mutta tosiaan suurimmat ongelmat oli tossa vikassa tehtävässä. Saimme siis lopuksi vielä valita, mikä haluttiin tulla ja ite valitsin ton linjan, koska tiesin että se on vaikea. Helpommalla olisin päässyt, jos olisin valinnut jonkun muun, mutta pitäähän noitakin joskus treenata! Linjan toisesta osasta Jolly meni kerran ohi sen takia, että edellinen hyppy oli ollut aika kauhea ja siinä vaiheessa heppa oli jo ihan kiemuralla, eikä oltu enää esteen kohdallakaan. Mielummin noin kun tolppaa päin! Ei mitään suurta menestystä tullut tolta tunnilta, mutta toivotaan, että kisat huomenna menisi vähän paremmin. :'D

Image186
Image183 Image185

Ja koska juttu ei nyt luista lainkaan, kerron torstaista tosi lyhyesti. Pääsin sillon siis vielä uudestaan Jollyn selkään, kun olin korvaamassa omia tunteja. Jälleen mun lukkari on rakennettu niinkin typerästi, että koulu loppuu keskiviikkoisin neljältä ja joudun siis vaihtamaan muutamaksi tunniksi pois. Tällä torstain tunnillahan olin ollut aiemminkin korvaamassa ja se on tosi kiva tunti! Tällä kertaa tunnilla mentiin paljon ympyröillä ravia ja laukkaa, sekä vähän väistöjä ja pari laukannostoa. Jolly oli ollut edellisellä tunnilla, joten se oli jo valmiiksi vertynyt, mikä helpottaa tolla isolla otuksella ratsastamista paljon! Jolly oli oikeestaan koko tunnin tosi kiva ja rento, vähän se kyllä painoi kädelle ja oli raskas. Ravin tahtikin näytti olevan vähän turhan luja, mutta jotenkin sitä ei tunnu selkään huomaavan niin helposti.

Image188
Tosta videosta puuttuu kokonaan ensimmäiset 1:15 koska jostain syystä Vegas ei suostu rendeeraamaan niitä ilman että ne välkkyy mustana... Argh kun nyt ei mikään toimi...!

Laukassa en jaksanut kunnolla istua ja niinpä se jäi vähän ponnettomaksi, mutta olipahan ainakin rentoa. :D Väistöistä sen sijaan ei ainakaan ponnekkuutta puuttunut, mutta kuten opettajakin sanoi, Jolly oikeestaan vaan lensi niiden läpi kiirehtien. Jäitä hattuun ilmeisesti koulupuolellakin! Loppuun otimme vielä rentoa ravia ja laukkaa, ja annoinkin Jollyn mennä vähän pidemmällä ohjalla. Tunti oli varsin onnistunut ja mielelläni kyllä menisin taas enemmän kouluakin tolla hevosella. Edelliskerrasta oli ollut aikaa ja tällä kertaa Jolly yllätti mut positiivisesti! :)



Huomenna on siis kisat, joissa meen Jollylla kasikympin. Saa nähdä mitä siitäkin tulee...! Hyvällä asenteella (kerrankin, haha) ja positiivisella mielellä mennään. :)

2 kommenttia:

  1. Toi on kyl tosi harmi toi Audan juttu :( Toivottavasti paranee pian nii pääset ratsastelemaan sillä ! Voin vaa kuvitella millanen hermoraunio se on ku ei pääse liikkumaan..

    VastaaPoista

comments ? c: